A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa

 

HBCS logó

Fekvőbeteg szakellátók

finanszírozási jelentéseinek auditálása

Kórházakban végzett auditjaink keretében ellenőrizzük a jelentendő adatok megfelelőségét jelentéstechnikai és orvos-szakmai szempontból, a hatályos jogszabályok tükrében. Javítási javaslataink minden esetben az orvosi dokumentáció és a finanszírozási Adatlap összevetésén alapulnak. Módosítási javaslatainkat személyes konzultáció keretében adjuk át, a visszaigazolás megérkezését követően pedig kimutatjuk a korrekciók végleges pénzügyi hatását.

Tevékenységünk legfontosabb lépései az alábbiak:

Orvosi és finanszírozási dokumentáció összehasonlítása

A Megbízó aktív fekvőbeteg-ellátó tevékenységéről rendelkezésre álló orvosi dokumentáció és az ennek alapján készült finanszírozási dokumentáció azonosságának tételes ellenőrzése.

Adatok felülvizsgálata és javítása
Az OEP felé a fekvőbeteg-ellátó tevékenységről szolgáltatott adatok ellenőrzése és korrekciója, elküldés előtt vagy után.

Módosítási javaslatok készítése

Írásbeli javaslat készítése az orvosi dokumentáció és az ezek alapján kitöltött Adatlapok szükséges kiegészítéseiről, módosításairól. A javítási javaslatokat szakértőink személyesen adják át, biztosítva a konzultáció lehetőségét.

Hibák felülvizsgálata és javítása

Az OEP által visszaküldött, hibalistára került esetek ellenőrzése és javaslattétel a korrekcióra az aktuális rendeletekben meghatározott határidőn belül.

Javítások hatásainak kimutatása

A korrekciók végleges pénzügyi hatásának esetszintű és összesített kimutatása a visszaigazolás megérkezését követően. A várt súlyszám-javulások bekövetkeztének ellenőrzése, eset-, osztály-, intézet-szintű idősoros és kumulált kimutatások elkészítése.

Besorolások ellenőrzése, hibák kiszűrése

Az összes eset HBCS besorolásának előzetes ellenőrzése, az informatikai, rendszer-jellegű, jelentés-technikai hibák kiszűrése

Részvétel az esetleges ellenőrzés során

Finanszírozói ellenőrzés során konzultatív részvétel annak kezdetétől fogva a lezárásig, a finanszírozási visszavonások minimalizálása érdekében.

 

Időzítés, határidők

Ügyfeleink igényéhez alkalmazkodva, az audit folyamata megkezdődhet a tárgyhavi esetek jelentésküldést megelőző felülvizsgálatával, vagy történhet közvetlenül a jelentés leadása után, azaz „utólagos" javítás formájában. Amennyiben biztosítani tudják a tárgyhavi javítás belső szervezési feltételeit (az esetek határidőre történő lezárását, a szűk határidők betartását), a jelenlegi szabályozási környezetben az audit tárgyhavi megkezdését javasoljuk.